Прочетен: 2087 Коментари: 4 Гласове:
Последна промяна: 05.05.2008 11:16
Правя сравнение как се изкарва книжка в US и България:
Правилника за движение в US си го разпечатах сам - около 20 листа похарчих. Раздава се безплатно в центровете на КАТ и някои пощи, представлява малка книжка. Изучих го за 4 дни и си взех изпита. Всичко вътре наистина трябва.
В България тръбва да КУПИШ Закон+Правилник, които няма начин да научиш, пълни са с правила които никога няма да ти потрябват.
Резултата е: в US правилата са прости, всички ги знаят, и ги спазват. В България никога не си сигурен че не си в нарушение, и всеки КАТаджия може да де смаже, стига да се заяде. Ето това е БЕЗЗАКОНИЕ.
Курсове за нови шофьори в US има, но не са задължителни. Ако си вземеш теста по теория получаваш Permit (разрешение) за каране, и започваш да преактикуваш придружен от шофьор с книжка. Със собствената си кола, или под наем, или неговата. Няма втори педали, няма занк "У", само на магистрала не можеш да излизаш. Колко струва ? - колкото за бензин.
В България трябва да се одрусаш яко с парите, да спазваш чужд график, как ще ходиш до сборния пункт за кормуване не е ясно, а за жените - изглежда доста опасно и рисковано, да се надяваме само че инструктора не е млад или похотлив.
За Изпита в US отиваш със собсвената ти кола, изпитващия не е униформен и притеснението е по-малко. След като ти провери светлините те кара да покараш 5-10 мин, да върнеш назад, абсолютно му е забрнено да те провокира да сгрешиш. Това е - печатат ти книжката и след час си тръгваш шофирайки сам.
В България по време на изпита се качват ченге (при мен бяха 3-ма), и се бъзикат с теб, понякога се карат. Допускат се и други хора в колата. Изпита е кошмар.
Сега тук се опитват да въведат някакви елекронни буквари - пълна глупост - гледах демонстрация - като дадеш грешен отговор да видиш как точно автобуса ще удари мотоциклетист, който пада. Явно накой фирма от обръчите се е уредила да вкарат тия буквари в закон, за да почнат да цицат. По-добре да им покажат на обучемите едно филмче с реална катастрофа от камерите в София или Reаlity TV, повече ще ги впечатли, ако то ва е целта - да бъдат шокирани.
В US слагат свтофарите само СЛЕД кръстовището. Нвма нужда де извиваш глава де видиш кога ще светне зелено над тебе, или да чакаш за засвиркат отзад. В София започнаха да слагат допълнителни светлини на отсрещната страна, ама нали не сме последователни в нищо - не можем да се решим да го направим по един начин. Същото като рекамата за кола дето има СИДИ и АБЕЕС - едното е английски spelling, другото е немски.
Честит първи сняг! Шофьори научете се да...
Езиков център иска такса за курсове по п...
И сега: Броя на катастрофите с фатален край в US е 7 пъти по-нисък от България (гарантирам само за един щат).
Профани ли са? Не. Имат много прости правила и ВСЕКИ може да ги научи. И да бъде "добър" шофьор. Схващаш ли сега? Да, вместо за обучение се дават пари за ектра качество на пътните знаци и маркировка. Не че ние нямаме и не хвърляме пари - при нас всичко е небрежно и некачествено. Без много мислене. Много скодоумие.
Наслагахме таймери по кръстовищата, а нямамаме маркировка, и където положат - ползват някаква смешна боя дето след 2 седмици се заличава. Няма даже бутон на пешеходните светофари! Няма наказание за агресивно шофиране, със съпътсващия "курс за овладяване на гнева". А гняв и ярост има много - току що съобщиха по радиото за двама като теб дето се сбили за един фар и единия е със счупена глава с камък. Първобитни хора. Не ти се обиждам за "скодоумито", то затова е форум.
+ Половината от пътните знаци в Правилника са излишни и могат да не използват.
+ Половината от правилата са излишни и могат да се премахнат или опростят - като ония за теглене, спиране, обръщане и т.н.
+ Много от поставените пътни знаци са излишни, в същото време има много важни липсващи, осбено за скорост и предимтство.
Целия правилниик трябва да се оптимизира, както и поставените вече пътни знаци. Всеки ден минавам по един маршрут и имам поне 20 забележки за сбъркани знаци или светофари. Неграмотно поставени.